Προγραμματισμός δράσης για τη σχολική βία

bullying

Α΄. Προγραμματισμός της θεματικής ενότητας

Θέμα μελέτης ? έρευνας:
Σχολική βία – Σχολικός εκφοβισμός

Σκοποί
Ευαισθητοποίηση παιδιών, δασκάλων και γονέων σε μορφές σχολικού εκφοβισμού και σχολικής βίας καθώς και αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων.

Στόχοι
1. Ευαισθητοποίηση- ενημέρωση για τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού και σχολικής βίας (λεκτική, σωματική, έμμεση/συναισθηματική, ηλεκτρονική κλπ.)
2. Εντοπισμός καταστάσεων σχολικής βίας και εκφοβισμού
3. Αναγνώριση αιτιών του φαινομένου
4. Συνειδητοποίηση του ρόλου του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών
5. Σχεδιασμός δράσεων αντιμετώπισης του φαινομένου σε επίπεδο τάξης και σχολείου

Εκπαιδευτικά μέσα, υλικά
Διάλογος, μονόλογος (συνειρμός με βάση ερέθισμα), ενεργητική ακρόαση, παιχνίδι ρόλων, καλλιτεχνική έκφραση (μουσική, εικαστικά).

Β΄. Τρόπος εργασίας
1. Σε επίπεδο τάξης:
? συζήτηση με τα παιδιά για τους κανόνες συμπεριφοράς και υπογραφή συμβολαίου.
? Αναγνώριση της βίας και του εκφοβισμού ως μη αποδεκτών συμπεριφορών και καταγραφή περιστατικών.
? Χρήση της δυναμικής της ομάδας ως παράγοντα αποτρεπτικού για την εκδήλωση βίας.
? Αξιοποίηση θεατρικού παιχνιδιού, γραπτής έκφρασης, μουσικής και εικαστικής δημιουργίας για συνειδητοποίηση και αντιμετώπιση του φαινομένου.

2. Σε επίπεδο σχολείου:
? Ομάδες παιδιών ή και ολόκληρα τμήματα αναλαμβάνουν να ενημερώσουν το υπόλοιπο σχολείο σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού (π.χ. δράση με τον δεκάλογο του διαλείμματος).
? Παιδιά- ειρηνοποιοί αναλαμβάνουν σε συνεργασία με αρμόδιο εκπαιδευτικό ενεργό ρόλο σε περίπτωση bulling (δεν μένουν απαθείς παρατηρητές- διαπραγμάτευση έννοιας του «καρφώματος»)
? Κριτική ανταλλαγή απόψεων των εκπαιδευτικών για τις πρακτικές αντιμετώπισης που ακολουθούν
? Ενημέρωση και συνεργασία με τους γονείς
? Συνεργασία με αρμόδιους φορείς και εκπόνηση σχετικών προγραμμάτων (π.χ. Ελπίδα)

Δ΄. Παρουσίαση και αξιολόγηση
Αναστοχασμός- αναδιάρθρωση των δράσεων στον απολογισμό τριμήνου σε επίπεδο τάξης και σχολείου. Συνολική παρουσίαση των δράσεων και των προϊόντων παραγωγής τους (εικαστικών, μουσικών, θεατρικών δημιουργιών) σε επίπεδο τάξης ή σχολείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *